SEO

seo-2394237_960_720

Zoekmachine optimalisatie of zoekmachine adverteren?

Zoekmachine Marketing is de term voor zoekmachine optimalisatie EN zoekmachine adverteren. Het verschil tussen zoekmachine optimalisatie en zoekmachine adverteren leggen we graag uit:

Wat is Zoekmachine Optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Hiermee probeer je hoger in Google te komen door aanpassingen aan jouw website of webshop. Dit kan zijn het verbeteren of toevoegen van tekst, het verbeteren van de websitestructuur, linkbuilding en technische verbeteringen. Zoekmachine optimalisatie wordt ook wel Search Engine Optimalisatie of SEO genoemd.

Zoekmachine Adverteren met Google Adwords

Je adverteert met je website of webshop en verschijnt daarbij in de betaalde zoekresultaten. Je betaalt per klik.

 

Let op je concurrent!

Het aantal bedrijven dat bewust bezig is met het optimaliseren van hun website en webshop neemt nog altijd sterk toe. Niet alleen het aantal websites, maar ook het niveau van de zoekmachine optimalisatie neemt toe. Websites en webshops die niet investeren in SEO zullen uiteindelijk zakken of zelfs verdwijnen uit de zoekresultaten. Onderzoek heeft aangetoond dat de zichtbaarheid van een website drastisch afneemt als deze niet op de eerste pagina in Google staat. Bedrijven met een hoge positie worden door bezoekers gezien als ‘topmerken’ die ze onderbewust associëren met kwaliteit en professionaliteit. Zoekmachine optimalisatie wordt dus steeds belangrijker. De vestigingsplaats is ook belangrijk. Dus of je bedrijf gevestigd is in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Alkmaar, Leiden, Den haag of Haarlem geeft mogelijkheden om de lokale markt te bedienen. Klanten vinden het prettig om lokaal te kopen, dus google houdt daar rekening mee!

SEO en duurzame groei, wat zijn de voordelen?

Goede SEO leidt tot een structurele verbetering van de vindbaarheid van je website en webshop in zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo. Er zijn nogal wat bijkomende voordelen:

  • Een hoge plek zorgt dat je vaker in de zoekresultaten getoond wordt bij relevante zoekopdrachten
  • Een hogere positie zorgt voor meer kliks naar je site
  • Meer onbetaalde website- en webshopbezoekers
  • Minder websitebezoek naar de website van je concurrent
  • Je website of webshop wordt gezien als betrouwbaar
  • Websitestructuur wordt door SEO overzichtelijker voor zoekmachines en bezoekers
  • Zelf toevoegen van teksten heeft grote impact op je online vindbaarheid

Al bezig geweest met SEO? SEO verandert…

Over zoekmachine optimalisatie is veel informatie beschikbaar. Een zoekopdracht in Google op ‘SEO’ of ‘zoekmachine optimalisatie’ resulteert in meer dan 1 miljoen zoekresultaten. Op basis van deze enorme hoeveelheid informatie en SEO-tips blijkt dat:

  • De regels voor zoekmachine optimalisatie constant veranderen
  • ‘FOUTE’ zoekmachine optimalisatie wordt afgestraft.
  • Google regelmatig het algoritme verandert dat de positie bepaalt van je website
  • SEO niet alleen van belang is voor websitebouwers
  • Elke verandering aan de website of webshop impact heeft op de zoekmachineresultaten
  • Lokale zoekmachine optimalisatie is belangrijker dan ooit.